En dag på ett nytt jobb

Goder afton kära bloggläsare!
Då ämnar Mr T rapportera från sin första dag som sjuksköterska inom kommunal hälso- och sjukvård. Och vad finns då att säga?
Inte så mycket. Det gick mycket bra om jag själv får säga det, och min "handledare" hade inget annat att säga heller. Förvisso började dagen sent, fick komma till halv tio(lagom till frukostfikat :D). Ett hembesök och lite möten och en genomgång av en hel del rutiner blev innehållet under resten av arbetsdagen. Men jag måste ändå säga att det kändes helt rätt - jag tror jag kan ha träffat helt rätt; det är verkligen det här som jag vill jobba med!!!
I morgon ringer väckarklockan vid en rent okristlig tid och den andra arbetsdagen tar sin början 06:45. Tro det den som vill - men jag ser fram emot den!

I övrigt kan sägas att den gråa kostymen till B2 som Miss M fann tidigare under dagen numera är inköpt - bytte in de förra inköpen och tog kostymen istället.

Tills nästa gång: Ha´re ruskigt bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0