Liten rapport från mig

Hej! Dagen igår blev kanske inte riktigt om som vi hade tänkt oss, den började på någorlunda på rätt spår. Sen skulle vi hämta B2 i kyrkan för att sedan röra oss mot hasselfors och ett barndop. Men där försvann den planerade planen, han hade mysbyxor och smutsig/förliten tröja på sig. Trotts att jag informerat fadern om att vi skulle på dop. Men vi hann ner i tid och båda barnen skötte sig okey inne i kyrkan, hoppas att det går bättre när vi gifter oss dock, då har inte jag tid att distrahera osv.
På dopfikat gick allt fel, totalt fel. Wärdshuset hade marsipan tårta(den lät jag ju givetvis bli) Och en choklad tårta(frågade om den va utan mandelmassa o dyl) och åt av den, tills jag kännde att där smakade det marsipan*suck* och inser att i ett av mellan lagren så ligger det marsipan! Sååå där drog allergin igång för fulla muggar, tur att en (blivande) släkting inte bodde så långt bort och hade allergimedicin hemma. Resan hem till honom tog iaf 10-15 min och när vi väl var framme och fått i mig medicinerna var jag lila/blå under naglarna pga syrebrist.Det vände dock snabbt och kunde åka tillbaka till Dopfikat, men då hade folk redan börjat åka hem.

På väg hem så återkommer allergin och kvällen slutar på akuten med totalt 4ggr den dos jag brukar behöva för att häva en allergi... Tack till B1´s pappa som ryckte in så snabbt och Ett gigantiskt tack till (blivande) svärfar som slängde sig i bilen och kom hit från laxå och nattade B1 och B2.

Kommentarer
Postat av: Lina

Oj! Vilken tur att det gick bra tillslut! Men vilka (observera ordvalet) NÖTTER som inte kunde allergiinformera ordentligt! Stor kram till dig!

2010-04-19 @ 16:07:34
URL: http://sockerbitan.blogg.se/
Postat av: B1s Far

Varsågod, det var så lite så.

2010-04-19 @ 18:45:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0