Midnatt råder...

tyst det är på avdelningen Alla sova(utom personalen) släckta äro inte ljusen. Eller nått, sitter och gör min första natt på väldigt länge och till råga på detta så sov jag himla dåligt idag. Fördelen är att jag nog kommer att sova riktigt bra imorgon bitti. Nattjobb ger bra betalt men ibland undrar jag om det är värt det. Här där jag jobbar inatt ligger doften av URIN inpyrd på hela avdelningen. Klockan är inte ens 1 och jag kämpar redan med att hålla mig vaken = mindre bra. Hade man jobbat fler nätter i rad så hinner man ju vänja sig och ställa om kroppen, detta funkar ju givetvis inte så bra på en natt nu och då. MEN det går alltid nått på TV´n även mitt i natten även om det är skiiit program så hjälper det till att fördriva tiden. Läkare kan göra mig lite förbryllad, vi har ringt efter läkarkonsult första gången vid 21.30 och läkaren har ännu inte kommit. Patienten undrar ju lixom lite. Här får de ju inte äta heller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0