vårdcentralen

Idag blev det besök hos V.C efter att ha haft ont i halsen några dagar och ont i bihålorna mer än en vecka.
Iom att jag ska åka till ROM på torsdag tog jag tag i mig själv och drog dit.
Skulle ha varit där vid 13 och den tiden kom och gick, 13.15 gick jag fram till receptionen och frågade lite diskret om vad som har dragit ut på tiden. Då fick jag veta att det blivit dubbelbokad och fick en ny tid 5min senare. Tiden kom och gick igen, åter till receptionen som verkade fatta NOLL. Vid ca 13.35 fick jag äntligen komma in till läkaren som konstaterade det jag redan visste: Sinnuit(bihåleinfl)
Fick Pecillin på ståendefot och nässpray med kortison som skall sprutas i vardera näsborre i 3!!månader
(JA ni läste rätt, 3månader)
Sen till LAB och dit fick jag vänta tills 14.00 innan jag fick komma in o ta StrepA +CRP, återigen vänta
och sen till marieberg för att köpa ut medicin och växla pengar till ROM resan=D

Lev o må bra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0