Tiden har flygit sin kos

Ja ni vet hur det är, när man känner att man måste göra nått men orken inte riktigt finns där och ju längre man väntar dessto svårare blir det att ta tag i det. Men nu bestämde jag mig för att faktiskt ta tag i bloggen och börja skriva

Det har hänt massor sen sist. Men vi tar det lite punktform

Möhippan Började efter min mattelektion den 19e maj. Mina älskade vänner anföll mig och drog iväg mig hem till bästisen L och där bjöds det på kycklingsallad och "skumpa"(trocadero). Sen tyckde dessa skapelser att miss M skulle sy sin egen möhippedress! Hur dett gick förtäljer iaf inte min historia, men ni som prompt vill veta får väll fråga möhippegänget. Sen fick miss M lära sig lite dansteg och det gick väll hyffsat okey måste jag säga.
Sen bar färden av mot vårruset, miss M kände sig otränad och vedervärdig men fick hejja rop från peter seipen. Runt kom jag med med ca 40min bakom mig. Snabb dusch för att sen åka till eastwest sushi.






Bröllop Dagen innan bröllopet hade Miss M bokat tid för att fixa till sina naglar. Jag satt där i ca 2½h och snackade medans naglarna sakta tog from. Efter detta trevliga sällskap drog jag iväg för att hämta min klänning och ställde mig lite halv olagligt, skulle ju bara hämta klänningen, hur lång tid kunde det lixom ta? Väl inne i affären så hittar inte personalen klänningen, man letar och letar och letar.. Efter ca 15min så hittades den till slut och lämnades över till smått hysteriska miss M. Därefter tog jag plattan i mattan och drog ner till Laxå där jag och bästa vänninan(min tärna) skulle spendera natten på ett lokalt vandrarhem.
På själva bröllopsdagen drog vi till frisören vid 9-tiden efter en bra och stadig frukost. Vid 12 var både tärna och jag klara och buketten anlände. Då var jag hyffsat nervös. klockan 12.40 försökte vi packa in mig i bilen, vilket inte var det lättaste att göra med massor av lager tyg. Hela bröllopet blev så underbart.. Om jag skulle sätta ord på allt så skulle nog bloggen ta slut. Men ni som läser förstår nog =D

Sen efter en härlig fest drog vi till Vadstena klosterhotell. Badade bastu och bubblade i badkaret... Frukost och sen slöa innan vi åkte hem.




HUS vet ni nog om att vi har köpt, men nu e handpenningen betald och lägenheten uppsagd(känns stort). Första kartongen är packad och vi har inköpt saker till våran trädgård som skall få flytta ner i jorden ikväll. Vi önskar flytthjälp sista söndagen i augusti.

Det var en liten sammanfattning. Nu bör nog bloggandet funka igen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0